lördag 17 november 2012

Noll IQ - Idioti Som Livsstil

Nu är det dags för en reccension! Tänkte köra varannat inlägg med reccensioner och varannat med intervjuer.

Band: Noll IQ
Skiva: Idioti Som Livsstil
Poäng: 6/10

Noll IQ:s debut innehåller 14 spår fulla av kaos och mangel. Och inte är det det seriösaste grindcorebandet heller. Nej, det märker man när man läser titlarna "Jag Vill Bli Polis Och Spöa Punkare" och "Kings Of The Pepparkaks Creation" och man ser det också när man tittar på skivomslaget. Och inte heller är det någon dödsgrind det är tal om heller, utan snarare väldigt kängpunkigt. Och punkig grind är just den sortens grind jag personligen går igång på! "Välkommen Till Paradiset" luktar för övrigt väldigt mycket Massgrav, vilket jag tycker är positivt. Vissa låtar lutar ännu mer åt punkhållet än andra, t.ex. nämnda "Jag Vill Bli Polis..." och "Dumpad". Sistnämnda är faktiskt min favoritlåt på skivan. Jag tycker dock att skivan är ganska ojämn och att några låtar borde filats på lite mer innan de släpptes. T.ex. första låten, "Arbeit Macht Freifördmedlingen" där introriffet känns väldigt taffligt och borde vara lite tydligare. Men annars så tycker jag om ljudet på skivan och framförallt trummorna är jag imponerad av! I grindcore är virveltrumman väldigt viktig i mina ögon och om man ska göra punkgrind så är det precis såhär den ska låta! Alltså till nästa gång, förbättra gitarriffen och kanske lite mer fokus på låtarna och inte bara kaoset!


 
Lyssna på min favorit "Dumpad" här: http://www.youtube.com/watch?v=xmmUZFbNKl0


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar